Idź do głównej treści

FAQ

Smartload - najczęściej zadawane pytania ⬇️

 

Jak zacząć korzystać z aplikacji? 

Aby korzystać z aplikacji Smartload, należy się zarejestrować i zweryfikować swoje konto. Następnie, po udanej rejestracji można się zalogować i korzystać z programu. Zachęcamy do zapoznania się materiałami w zakładce Pomoc

 

Czy aplikacja wymaga pobrania i instalacji?

Nie, nasza aplikacja działa w przeglądarce internetowej, więc nie ma potrzeby pobierania ani instalowania dodatkowego oprogramowania. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. 

 

Jak zresetować hasło do konta?

Podczas próby logowania kliknij opcję "Nie pamiętam hasła". Wprowadź swój adres e-mail, następnie na Twój adres e-mail zostanie automatycznie przesłany link do zmiany hasła. 

 

Czy z aplikacji mogę korzystać także na telefonie?

Nie, na ten moment aplikacja prawidłowo działa na urządzeniach stacjonarnych tj. komputer lub mobilnych tj. laptop. Jednak planujemy wprowadzić także mobilną wersję aplikacji Smartload w przyszłości. 

 

Co zrobić w przypadku napotkania problemów technicznych?

Jeśli napotkasz problemy z działaniem aplikacji, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem smartload@evomedia.pl, skorzystaj z formularza kontaktowego na stronie lub zadzwoń pod numer +48 665 208 040 (Pon-Pt 8-15). W wiadomości opisz problem dokładnie, załącz zrzut z ekranu z widocznym błędem lub/i projektem, a my postaramy się pomóc. 

 

Czym różni się wersja darmowa (TRIAL) od płatnej (PREMIUM)?

Dla nowych użytkowników oferujemy wersję darmową, która posiada wszystkie funkcjonalności, jak wersji płatnej. Jednak po 14-dniowym okresie próbnym, aby nadal korzystać z aplikacji, należy dokonać płatności. Szczegółowe informacje o dostępnych pakietach znajdziesz w zakładce Cennik

 

Czy wersja darmowa jest zobowiązująca? Co się dzieje po zakończeniu okresu próbnego?

Nie, darmowa wersja jest niezobowiązująca. Oznacza to, że jeśli zrezygnujesz z aplikacji po okresie próbnym, nie poniesiesz żadnych kosztów. Po tym czasie możesz się zalogować na swoje konto, jednak nie masz już dostępu do programu. Jeśli nadal chcesz korzystać z aplikacji, należy wybrać i opłacić jeden z dostępnych pakietów.

 

Jak dokonać płatności, jakie są możliwe opcje?

Płatności można dokonać na kilka sposobów. Po zalogowaniu się, na profilu użytkownika możesz wejść w zakładkę "Aktywne pakiety", następnie kliknij "Ulepsz konto". Po przekierowaniu należy wybrać jeden z kilku dostępnych pakietów. Następnie wybrać dokument płatności fakturę lub paragon i uzupełnić dane. Klikając dalej, znajdziesz opcje "Przejdź do płatności" lub "Pobierz proformę". Po wyborze przejdź do płatności, możemy opłacić aplikację, wprowadzając dane karty debetowej lub kredytowej (subkrypcja autoodnawialna) lub dzięki PayU (jedrorazowa płatność). W przypadku wybrania faktury proformy aplikacja będzie aktywna po zaksięgowaniu płatności. 

 

Jak pobrać fakturę proformę?

Fakturę proformę można pobrać podczas wyboru pakietu. Wystarczy po wypełnieniu danych, kliknąć "pobierz proformę". 

 

Gdzie znajdę fakturę lub paragon?

Dokument potwierdzający płatność (faktura lub paragon) przesyłamy na adres e-mail użytkownika. Jednak faktury oraz proformy możesz także znaleźć w zakładce Faktury, dostępnej po zalogowaniu na konto. 

 

Jak anulować subkrypcję? 

Aby anulować subkrypcję należy usunąć kartę, za pomocą przycisku "Usuń" w zakładce "Płatności". 

 

Czy abonament odnowi się automatycznie?

Po zakończeniu wybranego pakietu nie naliczamy żadnych opłat ani nie przedłużamy automatycznie umowy. Użytkownik musi ponownie wybrać pakiet i dokonać jednorazowej płatności. Wyjątek stanowi wybór autoodnawialnej subskrypcji, gdzie użytkownik sam wprowadza dane swojej karty płatniczej i wybiera jeden z kilku pakietów. 

 

Czy mogę importować dane do aplikacji?

Tak, do aplikacji można importować własne ładunki, za pomocą pliku w formatach CSV, XLSX lub XLS. Istnieje również opcja pobrania gotowego przykładu do pobrania i uzupełnienia. 

 

Jakie funkcje posiada aplikacja?

Smartload posiada wiele funkcji. Oprócz optymalnego rozmieszczania ładunków na wybranej przestrzeni ładunkowej aplikacja umożliwia m.in.: opcje piętrowania, obrotu i wystawania ładunków, modyfikowania wielkości ładunków oraz przestrzeni ładunkowej (pojazd, kontener, paleta), sprawdzenia nacisku na osie oraz zmierzenia, ile wolnego miejsca zostało. Podczas załadunku istnieje wybór poleceń tj. układaj według kolejności ładowania. Smartload daje możliwość tworzenia wielu projektów, na kilku przestrzeniach ładunkowych i przypisywania ich do konkretnych katalogów. Ponadto ładunki można oznaczać, grupować, nazywać. Istnieje możliwość zmiany jednostek miar. Załadunek można zapisać jako szablon i skorzystać z niego w dowolnym momencie. W projekcie możliwe jest dodanie logo własnej firmy, komentarza i uwagi do załadunku. Gotowy projekt można pobrać lub udostępnić. Oczywiście to nie wszystkie funkcje, aby dowiedzieć się więcej, zachęcamy do kontaktu lub do zapoznania się z instrukcją. 

 

Czy aplikacja Smartload jest aktualizowana? 

Tak, nieustannie pracujemy nad aplikacją. Udoskonalamy i aktualizujemy program, dodajemy nowe funkcjonalności również dzięki sugestiom naszych użytkowników.

 

Czy muszę się rejestrować, aby móc korzystać z aplikacji?

Tak, aby móc korzystać z aplikacji należy się zarejestrować. Jednak otworzenie udostępnionego projektu (w formie linku) jest możliwe również dla osób niezalogowanych.

 

Jakie języki są dostępne w programie?

Program dostępny jest w języku polskim, angielskim, niemieckim oraz hiszpańskim.

 

Czy dostępna jest wersja edukacyjna Smartload?

Tak. Wersja edukacyjna aplikacji przeznaczona jest do szkół i uczelni. Jest to ta sama wersja aplikacji, z której korzysta reszta użytkowników. Jednak placówki edukacyjne mogą liczyć na spory rabat w porównaniu z przedsiębiorstwami. W przypadku zainteresowania, ceny pakietów są indywidualnie ustalane w zależności od zapotrzebowania. 

 

Czy z jednego konta może korzystać kilka osób?

Nie, w ramach jednej organizacji (firmy, stowarzyszenia, spółki itd.) może zostać założone tylko 1 konto testowe. Kolejne konta wewnątrz danej organizacji mogą być tylko kontami płatnymi. Z jednego konta może korzystać tylko jedna osoba.

 

Dlaczego aplikacja nie działa?

Istnieje kilka możliwych przyczyn problemów z funkcjonowaniem aplikacji. Problem z dostępem do internetu, zbyt duża liczba danych wprowadzonych w jednym momencie lub przeciążenie systemu. Rekomendujemy używanie przeglądarki Google Chrome. Jeśli aplikacja nie reaguje, najprostszym sposobem będzie odświeżenie strony. Jeśli problem będzie nadal występować, polecamy usunąć historię przeglądania i “cookies” lub otworzyć aplikację w trybie incognito. W przypadku dalszych problemów, prosimy o kontakt. 

 

Jak mogę zgłosić sugestię lub problem związany z funkcjonalnością?

Jesteśmy otwarci na opinie użytkowników! W zakładce Kontakt na naszej stronie znajdziesz formularz, w którym możesz podzielić się swoimi sugestiami lub problemami związanych z funkcjonalnością. Chętnie wysłuchamy i postaramy się odpowiedzieć najszybciej jak to możliwe.

 

Mamy nadzieję, że te odpowiedzi pomogły Ci rozwiać ewentualne wątpliwości. Jeśli masz więcej pytań, śmiało się z nami skontaktuj!