LDM - co to jest? Jak rozmieścić ładunki na naczepie?

Ręczne rozmieszczanie ładunku, a LDM - w praktyce
Rozmieszczanie ładunku na naczepie nie jest problemem nawet w pamięci lub na kartce, jeśli palety mają standardowe wymiary. Trudności zaczynają się, gdy mamy nietypową przestrzeń ładunkową i niestandardowy ładunek. W takim przypadku na ustalenie zajętości przestrzeni dla na przykład 10 pojazdów z nietypowymi ładunkami możemy poświęcić wiele godzin oraz wzrasta ryzyko błędu. W spedycji natomiast sytuacje takie zdarzają się często, jak choćby podczas planowania transportu urządzeń i maszyn, które rzadko mają one ustandaryzowane wymiary.
Z pomocą przychodzi darmowy program do planowania załadunku Smartload.pl. Dzięki wizualizacji użytkownik może zdefiniować własny rozmiar przestrzeni ładunkowej oraz własne wymiary ładunku.
Rozmieszczanie łatwe, jak gra w tetrisa
Program obsługuje ładunki spedycji drogowej, a także dzięki wykorzystaniu systemu jednostek imperialnych (cale, funty) świetnie nadaje się do obsługi kontenerów i innych przestrzeni ładunkowych w transporcie morskim.
Program pracuje w 2 darmowych trybach:
Standard – tutaj użytkownik tylko podaje dane ładunku, a system sam dobiera pojazd
Advanced – można dodać swój pojazd i swoje ładunki o typowych lub niestandardowych wymiarach i uzyskać optymalne rozmieszczenie.
Kubatura zajęta na pojeździe lub kontenerze również jest na bieżąco wyliczana. Ponadto podajemy ile jest zajętych LDM (loading metres).
TESTUJ ZA DARMO >>>
LDM - czy naprawdę jest potrzebny? Co to jest i jak się wylicza.
Sektor spedycji i transportu to wyspecjalizowane środowisko, używające nawet swoich własnych jednostek miary, z czego nie każdy zdaje sobie sprawę. Ładowność pojazdu to nie tylko tony i kilogramy, ale także LDM - loading meters. Co to jest LDM i co oznacza?
Nie należy mylić LDM z metrem bieżącym (mb) czy też metrem kwadratowym (m2).
LDM to tak naprawdę przestrzeń naczepy o długości metra, a szerokości tejże naczepy. Jak jednak szybko sprawdzić ile LDM zajmie dany towar, zwłaszcza, gdy jest to towar o wymiarach niestandardowych?
1 LDM = 2.4 m x 1m = 2.4 m2
Zwykle przyjmuje się jako szerokość naczepy 240 cm. Łatwo więc wyprowadzić, że prostokąt będący metrem ładunkowym to "pasek" 240 x 100 cm. Popularne firanki lub plandeki, czyli 90% TIRów jakie spotykamy na drogach to 13,6 LDM-owe pojazdy.
Wynika stąd, że towar na nich transportowany może zająć miejsce 2,4 metra razy 13,6 metra, co daje 32,64 m2. W tym więc przypadku 13,6 LDM równe jest niespełna 33 metrom kwadratowym (m2).
O konieczności wykonywania tych obliczeń, jak i wielu innych możemy zapomnieć korzystając ze smartload.pl – program w tym wszystkim nas wyręcza i podaje gotowe wyniki. Rozmieszczony raz towar można skorygować przesuwając ładunki za pomocą funkcji Drag and Drop, czyli przez przeciągnięcie ich myszką w inne miejsce pojazdu lub poza pojazd.
Smartload.pl tworzony był w okresie 2016 – 2021 i jest ciągle rozwijany. W programie użyto wielu zaawansowanych, autorskich algorytmów, we współpracy z naukowcami z Politechniki Gdańskiej, Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki. Z aplikacji smartload.pl korzysta wiele firm z Polski, Europy i całego świata.