Przygotowania do Black Friday i Cyber Monday w branży TSL
Jednymi z najważniejszych dni dla handlu (i nie tylko) są Black Friday polegający głównie na promocjach w sklepach stacjonarnych oraz Cyber Monday skupiony na wyprzedaży artykułów online. Oba święta wywodzą się z USA, jednak w wielu krajach z roku na rok zyskują coraz większą popularność.
Black Friday przypada na ostatni piątek listopada po Święcie Dziękczynienia, natomiast Cyber Monday odbywa się w pierwszy poniedziałek po czarnym piątku. Ten szalony okres promocji jest bardzo ważny dla gospodarki i jednocześnie stanowi ogromne wyzwanie dla logistyki.
Jak przygotować się do Black Friday i Cyber Monday?
Przygotowania warto zacząć od analizy poprzednich sezonów wyprzedażowych. Należy zwrócić uwagę na produkty, które cieszyły się największym zainteresowaniem klientów z uwzględnieniem obecnych trendów rynkowych. Na tej podstawie można wysnuć prognozy zapotrzebowania na danych towar i przygotować się odpowiednio do sezonu. Co za tym idzie, należałoby zadbać o przestrzeń magazynową, aby pomieścić wszystkie zapasy oraz utrzymać porządek. Podczas organizacji warto przemyśleć ustawienia produktów na półkach np. ustawić najczęściej sprzedawane towary w łatwo dostępnym miejscu, blisko stanowiska pakowania i wysyłki. W celu zapobiegania opóźnieniom wiele firm w tym czasie decyduje się również na zatrudnienie dodatkowej ilości pracowników z agencji pracy tymczasowej. Dodatkowe ręce do pracy przydadzą się na pewno na magazynie oraz w transporcie towaru. Nie należy zapominać o optymalizacji transportu i dostaw towarów. Warto zaplanować trasy, aby zminimalizować czas dostawy oraz odpowiednie rozłożenie towaru na naczepie. Dzięki temu zwiększa się bezpieczeństwo towaru podczas transportu oraz zmniejsza koszty wysyłki poprzez optymalizację przestrzeni ładunkowej. Mimo wdrożonych powyżej rozwiązań nieprzewidziane sytuacje i opóźnienia będą się zdarzać w taki intensywnym okresie. Dlatego warto poinformować odpowiednio wcześnie swoich klientów oraz kontrahentów o możliwych opóźnieniach i trudnościach w komunikacji.
Jak aplikacja do planowania załadunku może pomóc w organizacji?
Efektywne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej to klucz do sukcesu w transporcie towaru. Dzięki Aplikacji Smartload można w łatwy i szybki sposób rozmieścić towar na wybranej przestrzeni, tak aby zajmował, jak najmniej miejsca. W ten sposób minimalizuje się liczbę transportów, co przekłada się na niższe koszty i efektywniejsze planowanie. Wykorzystanie algorytmu to również oszczędność czasu i osób zaangażowanych w ten proces, w porównaniu z tradycyjnym planowaniem załadunku. Optymalizacja załadunku to także szybsze i bezpieczniejsze przeładunki i rozładunki towaru. Ponadto, aplikacja może ułatwić organizację magazynu, poprzez planowanie rozmieszczenia produktów również na palecie. Sprzyja to efektywnej pracy na magazynie, podczas kompletowania, pakowania zamówień oraz przygotowania do wysyłki. Podczas okresu takiego jak Black Friday czy Cyber Monday optymalizacja kosztów, przestrzeni ładunkowej oraz procesów jest szczególnie ważna. Korzystanie z aplikacji ułatwia planowanie i zapewnia elastyczność podczas dynamicznie zmieniających się sytuacji w tym szczególnym czasie. O powyższych korzyściach można przekonać się za darmo, podczas 14-dniowego okresu próbnego w aplikacji Smartload!
Poprzedni artykuł: Metoda 5S, czyli krok do optymalizacji przestrzeni ładunkowej